MEDIERE DE LA DISTANTA. Avantajele participarii la o sedinta de mediere online

mediere de la distanta
mediere de la distanta

Mediere de la distanta.

Având în vedere restricțiile guvernamentale actuale și în curs de evoluție, oamenii își adaptează modul în care își rezolvă disputele. La fel cum  în curând părțile adverse în litigii vor trebui să se obișnuiască cu audierile instanțelor la distanță, tot așa vom observa o utilizare crescută a platformelor de conferințe video, cum ar fi Skype sau Zoom, pentru a permite oamenilor să se întâlnească la mediator în mod virtual (mediere de la distanta).

Anterior, mulți clienți ar fi fost sceptici cu privire la chestiunea dacă tehnologia ar putea fi un înlocuitor eficient pentru întâlnirea față în față a părților într-un context tradițional în biroul de mediere, chiar dacă unii mediatori ofereau deja un serviciu virtual.

Cu toate acestea, având în vedere feedback-ul pozitiv până în prezent și nevoia mediatorilor de a  se baza mai mult pe modurile de lucru de la distanță, este posibil ca medierile virtuale și întâlnirile de soluționare amiabilă  de la distanță să devină mai comune. Se pot media de la distanță atât conflictele familiale, cum ar fi conflictele privind continuarea căsătoriei – divorț online, neînțelegerile privind custodia, cât și conflictele de drept civil (creanțe comerciale, litigii de muncă etc).

Există multe avantaje în a participa practic la o ședință de mediere online (mediere de la distanta):

  • părțile pot avea o disponibilitate mai mare dacă nu trebuie să se deplaseze într-un sediu;
  • neexistând costuri de deplasare la un birou reprezintă, de asemenea, o economie evidentă pentru părți;
  • părțile care doresc să se implice în mediere au în general acces la un computer sau telefon cu o cameră, pentru a putea participa la mediere online;
  • posibilitatea de a vedea cealaltă parte pe ecran astfel că părțile pot comunica eficient între ele și pot să ajungă la o soluționare cu sprijinul mediatorului;
  • întâlnirea de la distanță poate ajuta la eliminarea ostilității în interacțiunea dintre părți.

Ca parte a efortului împotriva efectelor negative ale pandemiei de COVID-19, biroul nostru de mediere asigură servicii de mediere online prin intermediul mijloacelor de comunicare de la distanță.

Situații în care persoanele au nevoie de mediator însă nu se pot întâlni fizic cu acesta: criza provocată de pandemia COVID-19, persoane fizice sau juridice care se află în alte țări dar au de rezolvat un conflict în România/ cu o persoană din România/ într-o situație care ține de jurisdicția României.