Mediere conflict produs achizitionat sau serviciu defectuos

mediere conflict produs achizitionat, mediere litigii comerciale, conflicte protectia consumatorilor
mediere protectia consumatorilor,mediere conflict produs achizitionat

Mediere conflict produs achizitionat

In calitate de membri ai unei societati bazate pe consumerism, putem ajunge uneori in situatia ca din lipsa de timp sau din alte considerente practice sa facem cumparaturi in viteza pentru ca mai apoi sa ne para rau ca ne-am grabit, obiectele/produsele sau serviciile achizitionate necorespunzand pe deplin nevoilor sau asteptarilor noastre.

 Contracte incheiate la distanta

Este bine de stiut ca in momentul cand hotaram sa achizitionam spre exemplu un laptop, o tableta, un telefon mobil, un serviciu de telefonie mobila sau diverse alte produse sau servicii ca si cumparatori persoane fizice in relatie cu un vanzator persoana juridica, cu ajutorul comertului electronic, avem dreptul ca in termen de 14 zile calendaristice de la momentul cumpararii sa le returnam. Acest drept poate fi exercitat fara a fi necesare justificari cu privire la motivele care stau la baza deciziei de a ne retrage din contract.

-mediere conflict produs achizitionat-

In termenii stabiliti de catre ordonanata de urgenta nr. 34/2014, returul se concretizeaza prin retragerea din contractul agreat (care poate fi reprezentat si de factura propriu-zisa).

 Informatii ce trebuie furnizate de vanzator

Omisiunea informatiilor privind dreptul la retragere determina ca acest drept al cumparatorului sa fie prelungit cu 12 luni de la expirarea perioadei initiale de retragere de 14 zile. Astfel ca, daca acest drept de a ne retrage din contract si spre exemplu de a inapoia produsul sau renunta la serviciul contractat, nu este prevazut in mod expres de catre vanzator, cumparatorul va beneficia de o perioada de un an in care isi poate exercita dreptul de retragere.

mediere conflict produs achizitionat

Ambalajul original – obligatoriu sau nu?

Unele produse, in special electrocasnicele, pot avea ambalaje voluminoase, pe care poate din lipsa de prevedere le-am aruncat inainte de a realiza ca dorim returul acestora. Ce facem in acest caz? Conform legii, un comerciant nu poate refuza dreptul cumparatorului persoana fizica la retragere in conditiile si termenele legale, din motiv de lipsa ambalaj original. Acest neajuns poate fi compensat material de catre cumparator prin diminuarea valorii produsului, care nu poate fi descuranjanta pentru consumator in a-si exercita dreptul la retragere, conform art. 14 alin. (3) OUG nr. 34/2014.

mediere conflict produs achizitionat

Cum primim banii inapoi?

Sumele se ramburseaza prin aceeasi modalitate de plata prin care au fost achitate de catre cumparator sau cumparatorul poate agrea cu profesionistul (magazinul) o alta modalitate de plata, fara a putea fi obligat la plata de comsioane aferente rambursarii.

Produsele facute pe comanda (custom made) sau personalizate nu pot fi returnate!

Anumite produsele sau servicii personalizate, precum si diverse categorii de produse pentru care revanzarea ar fi imposibila din cauza unicitatii, igienei, perisabilitatii etc sunt exceptate de la dreptul de retragere.

In concluzie este bine sa acordati atentie atat momentului achizitionarii unui produs/serviciu cat si a variantelor de renuntare la contract in cazul in care produsul sau serviciul nu corespunde nevoilor si asteptarilor dumneavoastra.

Daca intrati intr-un impas, este bine de stiut ca de cele mai multe ori exista solutii, iar rezolvarea litigiilor dintre consumatori si profesionisti reprezinta una dintre institutiile unde medierea isi gaseste concret utilitatea practica.

Mediere conflict produs achizitionat

 

CONTACTATI MEDIATOR BUCURESTI

Telefon: 0723-373-564