Mediere Bucuresti. Nu intra in conflict! Modalitati eficiente de prevenire a disputelor

mediere Bucuresti, mediator Bucuresti, solutii la probleme, evitare certuri
mediere Bucuresti, mediator Bucuresti, solutii la probleme, evitare certuri

Mediere Bucuresti – mediem si remediem litigii

Deoarece in profesia de mediator unul dintre elementele cu care lucram este conflictul iar cazurile care ajung la noi in calitate de terti neutri au ca scop escaladarea disputei dintre ele, va prezentam in cele ce urmeaza cateva instrumente utile in evitarea certurilor cu partenerul/partenera de viata, copiii, partenerii de afaceri, furrnizorii, clientii, colegii de serviciu, bona copiilor, rudele, prietenii sau alte persoane cu care puteti ajunge sa interactionati la un moment dat.

Viata este plina de dialoguri dificile, care de multe ori pot duce la dezacorduri. Ne putem face viata mai usoara dezvoltand abilitatile de a gestiona conversatii dificile fara ostilitate.

modalitati eficiente de prevenire a conflictelor

Articolul de fata a aparut si in publicatia Capitala Capitalei – revista Primariei Sectorului 1 a Municipiului Bucuresti, la rubrica Sfatul mediatorului – autor Laura Vartolomei

-mediere Bucuresti-

Iata zece moduri de a evita ostilitatile:

Fii atent si reflecteaza la ceea ce doresti sa spui. Pastreaza lucrurile simple, nu le complica. Fii clar cu privire la exact care este problema si la modul cum te afecteaza.

Gandeste-te la rezultatul pe care il doresti si la modul in care ar putea avea un impact asupra celeilalte persoane. Este rezonabil si proportional?

Evita cuvinte care suna acuzator sau care arunca o vina. Cealalta persoana poate avea doar o  vaga idee sau chiar nici o idee ca ceea ce face are un impact asupra ta sau a felului cum te simti. Fii pregatit pentru a il asculta pe celalalt. Imagineaza-ti cum ai dori sa fii auzit. Exerseaza ascultand ceva ce consideri a fi foarte deranjant si raspunde calm.

-mediere Bucuresti – mediator Sector 1-

Ia in calcul cat timp ai asteptat sa te ocupi de problema. Este posibil ca frustrarea ta sa provina din faptul ca nu ai spus ceva mai devreme. Ia in considerare modul in care o alta persoana s-ar putea sa reactioneze la nivelurile de frustrare.

Cea mai buna abordare care sa poata duce la o solutie este abordarea in care esti fata in fata cu cealalta persoana. Fii constient ca aceasta s-ar putea sa nu se astepte la  acest lucru iar reactia sa initiala poate fi jena sau soc. Daca observi ca persoana este luata complet prin surprindere, ar fi mai bine sa sa cadeti de acord cu privire la un alt moment pentru a vorbi despre problema.

Daca preferi sa scrii o scrisoare sau sa trimiti un e-mail ori un sms, aminteste-ti ca intelesul sau tonul cuvintelor pot fi usor intelese gresit. Pe de alta parte, o nota politicoasa ii poate oferi celuilalt timp pentru a reflecta asupra unui raspuns mai ales daca ii explici faptul ca acesta este motivul pentru care i-ai scris.

Alege momentul. Alege un moment in care  amandoi veti avea timp sa vorbiti. Cand amandoi va aflati in contratimp, acela nu poate fi cel mai bun moment. Nici noaptea tarziu sau cand va simtiti cel mai suparat vizavi de problema, nu sunt cele mai bune momente.

Aminteste-ti ca o problema are nevoie de timp pentru a deveni problema. Este mai putin probabil  sa poata fi realmente rezolvata o problema intr-o singura conversatie. Chiar daca apreciezi ca este nedrept, problemele necesita timp si buna credinta din ambele directii pentru a fi rezolvate.

In cazul in care cealalta persoana nu este pozitiva sau nu raspunde, ar fi mai bine sa o intrebi daca cumva n-ar fi mai bine sa va mai ganditi o vreme, atat cu privire la problema, cat si cu privire la o alta intalnire. Multi oameni nu raspund bine atunci cand se simt sub presiune. Oferindu-le timp pentru a se gandi la chestiunea respectiva,  poate produce un răspuns mai bun.

Stai calm. Chiar daca nu iti place sau nu esti de acord cu modul in care iti raspunde cealalta persoana, incearca sa iti pastrezi calmul. Nu este in folosul tau sa devii suparat. Afirma clar ca in mod evident intentia ta este de a gasi o solutie care sa functioneze pentru toti cei implicati.

-mediere Bucuresti-

Daca nu iti poti imagina cum ai putea sa ramai calm sau sa asculti cealalta persoana, in cazul in care doar cand te gandesti la problema sau la persoana respectiva simti ca te ia furia, sau daca nu ti-o poti imagina pe cealalta persoana decat ca fiind rea si rauvoitoare, probabil ai nevoie de un mediator.

mediere Bucuresti

CONTACTATI MEDIATOR BUCURESTI

Telefon: 0723-373-564